Qierto

Yleiset ehdot

Qierton verkkokaupan yleiset ehdot

Voimassa 16.3.2020 alkaen.

1. Yleistä

Nämä yleiset ehdot (”yleiset ehdot”) koskevat sinua, kun teet kuluttaja-asiakkaana (”sinä”, ”asiakas”) tilauksen Qiertolta (”me”, ”Qierto”) ylläpitämämme verkkosivuston www.qierto.fi tai muiden siihen liittyvien verkkosivujen kautta (”verkkokauppa”). Kehotamme sinua perehtymään näihin yleisiin ehtoihin huolellisesti ennen tilauksen tekemistä verkkokaupassa.

Voidakseen tehdä tilauksen verkkokaupassa asiakkaan on oltava vähintään 18-vuotias ja hänellä on oltava pysyvä toimitusosoite verkkokaupan toimitusalueella. Pysyvinä osoitteina ei pidetä muun muassa postilokero-osoitteita, hotelleja tai muita vastaavia tilapäisiä osoitteita.

Asiakkaan on hyväksyttävä nämä yleiset ehdot voidakseen tehdä tilauksen verkkokaupassa. Hyväksymällä yleiset ehdot asiakas sitoutuu noudattamaan yleisiä ehtoja kokonaisuudessaan ja nimenomaisesti hyväksyy samalla henkilötietojensa käytön Qierton tietosuojaselosteen mukaisesti ja evästeiden käytön evästekäytäntöjen mukaisesti.

2. Sopijapuolesi

Sopijapuolesi kaikissa tilauksissa on Qierto, jonka yhteystiedot ovat:

Qierto (y-tunnus 3115522-4)
Postiosoite: PL 1 , Salo
Sähköposti:  hello@qierto.fi
Puhelin: +358 406813185

3. Tuotteiden tilaaminen ja sopimuksen muodostuminen

Tuotteet tilataan verkkokaupasta lisäämällä tuotteet ostoskoriin ja suorittamalla maksu verkkokaupan ”Ostoskori”-sivulla. Tilauskäytäntömme mahdollistaa tilauksen tarkastamisen siinä olevien virheiden varalta ennen tilauksen lähettämistä Qiertolle. Kehotamme sinua tarkastamaan tilauksesi huolellisesti erikseen jokaisella tilausprosessin aikana esitettävällä sivulla. Verkkokaupasta tilaaminen edellyttää toimivan sähköpostiosoitteen ilmoittamista. Sopimus syntyy, kun Qierto vahvistaa tilauksen sähköpostitse. Qierton verkkokaupassa tai muutoin esitetyssä mainonnassa, esitteissä ja muussa kirjallisessa viestinnässä esitetyt tiedot on tarkoitettu vain tiedotukseen eivätkä ne ole Qierton tarjouksia toimittaa mitään tuotteita. Vahvistuksessa ilmoitetaan muun muassa tilauksen hinta, toimituskulut ja tilatut tuotteet.

Qierton myymät tuotteet ovat käytettyjä yksittäisiä vaatekappaleita. Käytetyt tuotteet myydään ’sellaisina kuin ne ovat’. Valikoimiin valitaan hyväkuntoisia vaatteita, mutta joissain tuotteissa saattaa olla käytön mukana tulleita kulumia tai vikoja. Vioista ilmoitetaan erikseen tuotekuvauksen yhteydessä. Tuotteet pyritään esittämään niiden todellisessa värissä, mutta kuvissa olevien sävyjen ja vaatteiden todellisten sävyjen välillä saattaa esiintyä eroja.

Digitaalisesti toimitettavat ladattavat tuotteet (kaavat)

PDF-kaavat tulostetaan itse A4-kokoiselle paperille. Kaavat toimitetaan heti maksun jälkeen. Kaavat voi ladata tilausyhteenveto-sivulta tai toimitusvahvistuksesta klikkaamalla tuotteen nimeä. PDF-kaavat ovat heti ladattavissa ja näin ollen niillä ei ole palautusoikeutta. Hyväksymällä tilaus- ja toimitusehdot hyväksyt PDF-kaavojen palauttamis- sekä peruuttamisoikeuden puuttumisen. Kaavat ovat tarkoitettu omaan yksityiseen käyttöön. Kaavojen sekä ohjeiden jäljentäminen, kuvaaminen ja niiden levittäminen muuhun kuin omaan käyttöön on kielletty. Kaavojen kaupallinen käyttö on kielletty. 

4. Hinnat, kulut ja verot

Ilmoitetut hinnat koskevat ainoastaan tässä verkkokaupassa tehtyjä tilauksia. Toimituskulujen muodostuminen on kuvattu näiden yleisten ehtojen kohdassa ”Toimitustapa ja Toimituskulut”. Tilauskohtaiset toimituskulut näkyvät ostoskorissa. Qierto pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin kuitenkin siten, että mahdolliset hinta- ja toimituskulu muutokset koskevat vain muutosten voimaantulon jälkeen tehtäviä tilauksia. Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Sovellamme käytettyjen vaatteiden ja asusteiden verotuksessa käytettyjen tavaroiden voittomarginaalijärjestelmää.
 

5. Maksutavat

Voit maksaa ostoksesi verkkokaupassa määritetyillä tavoilla. Ellei toisin ole sovittu, Qiertolla on oikeus veloittaa sinua tilauksen yhteydessä. Qierto varaa oikeuden olla tarjoamatta kaikkia maksutapoja kaikkina aikoina tai vaihtoehtoisesti ehdottaa maksutavan muutosta, jos valitsemasi maksutapa ei jostain syystä toimi tilausta täytettäessä. Qierton verkkokaupassa voit maksaa ostoksia myös Qierton myöntämällä lahjakortilla.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Käytettävissä olevia maksutapoja ovat verkkopankki-, mobiili- ja korttimaksu. Käytössä olevat verkkopankkimaksutavat ovat OP, Nordea, Danske Bank, Säästöpankki, OmaSP, POP Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, Aktia ja S-Pankki. Käytössä olevia mobiilimaksutapoja ovat MobilePay ja Pivo. Käytössä olevat korttimaksutavat ovat Visa ja Mastercard (Credit ja Debit), Visa Electron ja American Express.

6. Toimitustapa ja toimituskulut

Toimitustavaksi voit valita joko postipaketin tai lähilokeron. Verkkokaupasta ostettujen tuotteiden toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimituskulut ovat nähtävissä ostoskorissa, kun tuotteet on valittu.

Postipaketti
Toimituskulut postipakettilähetyksille ovat 5,90 €. Käytämme tuotteiden toimittajana Postia. Posti toimittaa tuotteet postipaketteina asiakkaan osoitteen mukaan Postin toimipisteisiin tai Postin pakettiautomaatteihin. Voit itse valita mistä Postin automaatista tai postista haet pakettisi, kun otat käyttöösi Postin maksuttoman Oma noutopiste-palvelun. Ota Postin Oma noutopiste-palvelu käyttöön täältä tai lataa OmaPosti-sovellus älypuhelimeesi puhelimesi sovelluskaupasta. Voit valita sovelluksessa ostoksillesi sopivimman noutopaikan ja seurata lähetystäsi. Pienet lähetykset voivat tulla toimitetuiksi myös asiakkaan postiluukkuun.

Vaihtolokero
Toimituskulut vaihtolokerolähetyksille ovat 3,90 €. Vaihtolokero-toimitustavan valitessasi tilauksesi toimitetaan Salon keskusta-alueen Postin pakettiautomaattiin. Saat tekstiviestillä koodin, jolla voit noutaa tilauksesi kahden (2) päivän kuluessa automaatista. Voit kirjoittaa tilauksen kommenttikenttään toiveen siitä, mihin pakettiautomaattiin Salon keskustassa haluaisit paketin toimitettavan. Vaihtolokero-palvelu toimii seuraavissa pakettiautomaateissa: K-Citymarket Salo, S-market Tupuri & S-market Plaza.

Huomaathan, että vaaranvastuu, tarkoittaen että riski esim. tuotteen vaurioitumisesta tai katoamisesta siirtyy sinulle, kun tuote on toimitettu sinulle. Mikäli pakkaus vaikuttaa vaurioituneelta, kehotamme sinua olemaan hyväksymättä toimitusta.

Posti säilyttää pakettia postissa ja automaatissa seitsemän (7) vuorokautta, minkä jälkeen paketti palautuu Qiertolle. Vaihtolokero-toimitustavassa paketti tulee noutaa automaatista kahden (2) päivän sisällä. Kattaaksemme kulut, jotka meille aiheutuvat noutamatta jätetystä tilauksesta, meillä on oikeus veloittaa 10 euron maksu.

Verkkokauppamme toimittaa tilauksia vain Manner-Suomeen. Emme toimita tilauksia Ahvenanmaalle.

7. Toimitusaika

Postitamme verkkokaupasta tilaamasi tuotteet 1-3 arkipäivän sisällä tilauksen vahvistamisesta. Alen ja kampanjoiden yhteydessä toimitusaika voi olla pidempi. Pyrimme toimittamaan tuotteet viimeistään neljäntoista (14) päivän kuluttua tilauksesi vahvistamisesta. Mikäli tilaamaasi tuotetta ei jostain syystä ole saatavilla, olemme sinuun yhteydessä ja sovimme jatkomenettelytavoista.

8. Vastuunrajoitukset

Ellei sovellettavasta pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu, Qierto ei vastaa mistään välillisestä tai muusta epäsuorasta vahingosta, ellei se johdu Qierton tahallisesta tai törkeän huolimattomasta toiminnasta tai laiminlyönnistä.

9. Peruuttamisoikeus

Verkkokaupassa tapahtuva myynti on kuluttajansuojalainsäädännön tarkoittamaa etämyyntiä. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa etämyyntisopimus ilmoittamalla peruuttamisesta sähköpostitse osoitteeseen hello@qierto.fi viimeistään neljäntoista (14) päivän kuluttua tuotteen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikuntoisia tuotteita, joissa on Qierton merkkilaput kiinni. Käytetyt tuotteet myydään ’sellaisina kuin ne ovat’, joten tuotteissa mahdollisesti havaittavia aiemman käytön jälkiä ei voida katsoa tuotteen virheeksi. PDF-kaavat ovat heti ladattavissa maksun jälkeen ja näin ollen niillä ei ole palautusoikeutta. Hyväksymällä tilaus- ja toimitusehdot hyväksyt PDF-kaavojen palauttamis- sekä peruuttamisoikeuden puuttumisen.

Kun asiakas peruuttaa verkkokaupassa tekemänsä tilauksen, ja ellei toisin ole sovittu, Qierto perii palautuksesta aiheutuvina kuluina 5,90 €. Peruutusilmoitus on tehtävä viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta sähköpostitse osoitteeseen hello@qierto.fi. Vahvistamme palautuksia koskevan sähköpostin ja kerromme lisätietoa palautuksesta. Mikäli tilaus peruutetaan asiakkaan käytettyä peruuttamisoikeuttaan, asiakkaan on palautettava tuotteet pikimmiten peruuttamisilmoituksen tekemisestä palautusohjeiden mukaisesti. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä. Tuotteet on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Qiertolla on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai asiakas on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.

Asiakkaalla on oikeus ilmoittaa peruuttamisesta myös ennen tavaran toimittamista.

Mikäli verkkokaupasta ostettu tuote on palautettu Qiertolle palautusohjeiden mukaisesti, Qierto palauttaa, yhteistyössä maksupalvelun tarjoajan kanssa, asiakkaan maksaman summan, josta on vähennetty palautuksen hinta 5,90 €, asiakkaalle ilman aiheetonta viivästystä, mutta kuitenkin viimeistään neljäntoista (14) päivän kuluessa siitä, kun Qierto vastaanotti asiakkaan peruutusilmoituksen. Qierto voi kuitenkin siirtää takaisinmaksua, kunnes Qierto on vastaanottanut tuotteen tai asiakas on toimittanut tuotteen palautuksesta todisteen (esim. toimitustodistus). Pyrimme käyttämään palautuksessa sitä maksutapaa, jota asiakas on itse käyttänyt alkuperäisessä ostotapahtumassa. Qierto ei vastaanota palautuksia, joista ei ole ilmoitettu määräajassa tai joita ei ole toimitettu meille takaisin määräajassa.

Palautusohjeet

  1. Ilmoita meille palautuksesta osoitteeseen hello@qierto.fi
  2. Vahvistamme palautusta koskevan sähköpostin ja lähetämme sinulle Helposti-koodin palauttamista varten sekä lisätietoa palautuksesta
  3. Palauta paketti mihin tahansa Postin automaattiin tai postiin saamiesi ohjeiden mukaisesti

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Kun tilaus palautetaan Postin toimipisteeseen, palautettavat tuotteet on pakattava hyvin. Mikäli tuote on sen käytön johdosta tullut myyntikelvottomaksi, asiakas vastaa tuotteen koko arvosta ja, mikäli asiakas haluaa, että tuote lähetetään hänelle uudelleen, tästä aiheutuneista kuljetuskustannuksista.

Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista ei riitä peruutusilmoitukseksi. Posti säilyttää paketteja 7 vuorokautta, jonka jälkeen paketti palautuu sen lähettäjälle. Kattaaksemme kulut, jotka meille aiheutuvat noutamatta jätetystä tilauksesta, meillä on oikeus veloittaa 10 euron maksu.

Noudatamme Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjetta Peruuttamisoikeudesta etämyynnissä ja Peruuttamisilmoituksesta.

10. Tuotevirheet ja reklamaatiot

Käytetyt tuotteet myydään ’sellaisina kuin ne ovat’, joten tuotteissa mahdollisesti havaittavia aiemman käytön jälkiä ei voida katsoa tuotteen virheeksi.

Mikäli asiakas havaitsee, että verkkokaupasta ostetussa tuotteessa on kuluttajansuojalainsäädännön mukainen virhe, voi asiakas halutessaan tehdä Qiertolle tätä koskevan reklamaation. Reklamaatiot on tehtävä mahdollisimman pian virheen havaitsemisen jälkeen verkkokaupassa ilmoitettuja yhteystietoja käyttäen.

Qierto ei vastaa siitä, että verkkokaupassa myytäviä tuotteita olisi aina saatavilla eikä verkkokaupassa olevista kuva- tai painovirheistä, virheellisistä hinnoista tai virheellisistä tiedoista tuotteen varastotilanteessa. Mikäli asiakkaan tilaamalle tuotteelle on ilmoitettu virheellinen hinta, Qierto ilmoittaa asiasta asiakkaalle ja odottaa asiakkaan hyväksyntää korjatulle hinnalle ennen tilausprosessin jatkamista.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilausta, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä mahdollisimman pian tai viimeistään neljäntoista (14) päivän kuluessa Qiertolle. Jos paketti on vioittunut kuljetuksen aikana, on virheestä tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyritykselle.

11. Tietosuoja ja tietojen käsittely

Asiakkaiden tiedot on tallennettu verkkokaupan asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon.

Henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä osoitteessa qierto.fi/tietosuojaseloste. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun.

12. Evästeet

Verkkokaupassa ja sivustolla käytetään evästeitä (cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa verkkokaupan toiminnallisuudesta ja sisällöstä saattaa edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Sivustolla käytetään Google Analytics kävijäseurantasovellusta. Halutessaan asiakas voi kytkeä Analytics seurannan pois hyödyntämällä selainlisäosaa. Asiakkaan verkkoselain hyväksyy yleensä evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista vaihtoehdoista löytyy selaimen valmistajan ohjeista.

13. Etukoodit ja tarjoukset

Qierto voi julkaista ajoittain erilaisia etuja ja tarjouksia. Tällaiset edut ovat joko toistaiseksi voimassa olevia tai niiden kesto on erikseen ilmoitettu. Qierto pidättää yksipuolisen oikeuden kaikkiin etuihin ja tarjouksiin liittyviin muutoksiin sisältäen mm. etujen ehdot, sisällöt ja keston näihin kuitenkaan rajoittumatta. Pääsääntöisesti useita etuja ja tarjouksia ei voi yhdistää toisiinsa ellei tätä ole Qierton toimesta erikseen sallittu.

14. Ylivoimainen este

Qierto ei ole vastuussa mistään viivästyksistä tai vahingoista, jotka aiheutuvat olosuhteista, joihin Qierto ei voi vaikuttaa. Tällaisia ovat esim. yleiset työtaistelut, sotatoimet, tulipalot, salamointi, terrori-iskut, virallisten määräysten muutokset, tekniset ongelmat, viat voima-/tele-/tietokoneyhteyksissä tai muussa viestinnässä sekä alihankkijoiden toimittamien palveluiden viat ja viivästykset, jotka johtuvat edellä mainituista olosuhteista. Mikäli tällainen tilanne ilmenee, Qierto ilmoittaa siitä asiakkaalle. Mikäli tilanne on kestänyt yli kahden (2) kuukauden ajan, sekä asiakkaalla että Qiertolla on oikeus keskeyttää verkkokaupassa tehty ostotapahtuma välittömin seurauksin.

15. Yleisiä ehtoja koskevat muutokset

Qierto varaa oikeuden muuttaa näitä yleisiä ehtoja koska tahansa. Kaikki näitä yleisiä ehtoja koskevat muutokset julkaistaan verkkokaupassa. Muutokset tulevat voimaan, kun asiakas on hyväksynyt yleiset ehdot (uuden ostoksen yhteydessä tai verkkokauppaa selatessaan) ja joka tapauksessa kolmenkymmenen (30) päivän kuluttua siitä, kun Qierto on julkaissut muutokset. Qierto suosittelee, että asiakas käy verkkokaupassa säännöllisesti saadakseen tietoa yleisiä ehtoja koskevista muutoksista.

16. Sovellettava lainsäädäntö ja erimielisyyksien ratkaiseminen

Kaikki näistä yleisistä ehdoista tai verkkokaupasta ja siellä tapahtuvista ostoksista johtuvat erimielisyydet ratkaistaan pääsääntöisesti sopimalla Qierton asiakaspalvelun kanssa käydyin keskusteluin (yhteystiedot kohdassa 2.). Erimielisyystilanteissa Qierto pyrkii noudattamaan Suomen kuluttajariitalautakunnan päätöksiä. Näihin yleisiin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia ja näistä yleisistä ehdoista johtuvat erimielisyydet ratkaistaan Suomen tuomioistuimissa.

Näin varmistat vaatteen sopivuuden sinulle

Tuotteen kuvauksessa ilmoitamme vaatteen kokolapussa olevan kokomerkinnän. Joskus vaatteesta kuitenkin puuttuu kokolappu. Vintage ja second hand vaatteiden koot myös vaihtelevat kokomerkinnästä riippumatta. Tämän vuoksi olemme mitanneet jokaisen vaatteen. Suosittelemme, että ennen tuotteen tilausta mittaat jostain jo omistamastasi istuvasta vaatekappaleesta samat mitat ja vertaat niitä tilattavan vintage ja second hand tuotteen mittoihin. Näin saat paremman kuvan siitä, kuinka vaate sopisi sinulle.

Olkapää-helma: Mitta kertoo yläosan tai mekon pituuden hartiasta helmaan.
Hartia-hartia: Mitta kertoo hartioiden leveyden, eli mitan toisesta hartiasta toiseen hartiaan.
Hiha: Mitta kertoo yläosissa hihan pituuden hartiasta hihansuuhun.
Vyötärön korkeus: Tämä mitta kertoo alaosien vyötärön korkeuden eli kuinka korkealle vyötäröä vaate ylettyy.
Pituus: Mitta kertoo alaosissa pituuden, eli mitan vyötäröltä lahkeensuuhun tai hameen helmaan.
Leveys: Mitta on pyritty ottamaan vaatteesta lantion kohtaa eli yleensä vaatteen leveimmästä kohtaa. Mitta auttaa sinua hahmottamaan sopivatko esimerkiksi housut sinulle lantion kohdasta.
Vyötärön halkaisija: Mitta kertoo vaatteen leveyden vyötärön kohdalta eli aivan housujen ja hameiden yläosasta. Vyötärön halkaisija on voitu ilmoittaa myös mekoissa, jolloin se on mitattu vaatteen vyötärön kapeimmasta kohtaa. Olemme mitanneet vyötärön halkaisijan vaatteen ollessa levitettynä tasolle.